Страница 2 от 6
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:28
от varban
Минутерията:
Сверяващото колело - с фаската нагоре!
Капка хидравлично масло на оста на векселното и на оста на сверяващото колело, и иде ред на подциферблатната плоча:
Тук можем да се уверим, че сме я свършили добре - побутване с клечка на векселното колело трябва да завърти машината с инерция
Иначе нещо е сгафено.
Редно е да се пробва и спирачката.
В положение сверяване трябва да се върти само карамфила, машината оттатък трябва да стои на място.
Щото стъпковото моторче е двигател, а не спирачка

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:38
от varban
Дойде време и на двигателя:
И на бобинката. Тя се крепи с два болта, този, дето съм го сложил, държи пластината. Ама тя влиза в едно уплътнение, а не се притиска към метала, щото ще даде батерията на късо. Слага се бобинката, после контактът-маса (плюс) на батерията, после - пластинката със сложен изолатор и се навива болтчето, без да се затяга зверски:
След това проверих, дали не съм забравил нещо, и завих болтчето, което държи спирачката:

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:41
от varban
И дойде ред на платката, първо се закрепва с болтчето до ремонтоара. През него минава + на захранването:
След това се завива болтчето, което притиска контактите на платката към контактните площадки на бобинката.
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:45
от varban
Сложих батерията:
и завъртях пластината на място:

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:47
от varban
и завих последното болтче с третия изолатор:
Когато пластинката се допря до пистата на платката, машината тръгна, де ще ходи

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:50
от varban
Като издърпах ремонтоара, спря:

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 01:58
от varban
След това - цифер, стрелки, каса... то разлика с нормален часовник няма
Сега ще напиша едно предупреждение: батерия се слага така само при изваден механизъм!
Ако машината е в касата, се отвива първо болтчето на платката, после болтчето към бобинката и с пластмасова пинцета се маха пластината!
След това се вади батерията, пак с пластмасова пинцета.
Слага се обратно - първо се поставя V-образния контакт, той се придържа с клечка, слага се батерията с плюса надолу! при тия машини е така.
След това се слага на място пластината с поставен изолатор в прореза, завива се винтът към бобинката, и после се слага втория изолатор с болтчето към платката.
Като се сложи, машината трябва да тръгне, ако ремонтоарът е в положение "работа". Като се извади в положение "сверяване", трябва да спре.
Аз нямам пластмсасова пинцета и слагам батерията с пръсти и клечки

Ама съм длъжен да предупредя

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 02:02
от varban
Въх!
Че то аз повече време писах, отколкото я правих

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 02:10
от varban
Този механизъм има едно слабо място - бобинката. Ако бяха я направили като свят, щеше да е легенда - най-лесното за ремонт кварце
Що не са измислили една тръбичка да предпазва намотките от аджамии и от остри отвертки... ама...
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 02:46
от varban
Глупости пиша за двата фрикциона!
То това не е фрикцион, а така е изпълнена опората на централното колело!
Вместо мост е, да икономисат някой и друг милиметър и два камъка!
Фрикционът е само един - класическия зверски карамфил a la Победа!
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 03 Яну 2014 03:15
от varban
Ето кинематичната схема на 3056А:

Централното колело е дет. 3, май таблата е запресована в тръбичката.
Трябва да намеря едно счупено, и ще стане ясно.
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 04 Яну 2014 21:55
от Pavlin
Поздравления! Страхотна тема!
Аз съм правил само половината, това с махането на платката, бобинката и моторчето. Така правя ремонт на такива, взимам части и подменям докато тръгне

Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 04 Яну 2014 22:02
от varban
А то останалото е по-лесно от кой да е механичен часовник. Зор ми беше първия път, когато се опитвах да клатя моста, докато влязат колелетата. Много лек е моста, и много мърда встрани.
Като хванах машината с лявата ръка, стана много лесно.
Ангренажът може и да не се пипа, ако часовникът върви. Обаче карамфилът и минутерията трябва да се чисти и маже. Но тя е по.лесна от тази на кой да е механичен.
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 04 Яну 2014 22:09
от Pavlin
Ще опитам следващия път, ей така за спорта.
Re: Разглобяване и сглобяване на кварцов механизъм 3056А
Публикувано на: 04 Яну 2014 23:02
от varban
Сигурно имаш оплескани с чернилка Слави кварц. На тях пробвай. Без разглобяване не е възможно да се отмие механизма.