Пoлет / Poljot
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6395
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Пoлет / Poljot
Респект! Толкова много уникални и редки модели събрани в една колекция.
Вече несъзнателно свързвам името Миро с Полет. Някак като машинист на влака който свързва миналото и настоящето.
Това изисква много познания и търсене. Признание за положеният труд.
Вече несъзнателно свързвам името Миро с Полет. Някак като машинист на влака който свързва миналото и настоящето.
Това изисква много познания и търсене. Признание за положеният труд.
Re: Пoлет / Poljot
Ето нещо по-различно:

Че какво му е по-различното? Голяма работа, 23-камъков ДеЛукс, брандиран като Sekonda.
Разбира се - корпусът. Стоманен.

За съжаление такъв циферблат се среща само в такъв корпус. Размерът е различен. А стоманените корпуси не им се бели хрома, не им се изтърква позлатата, за да има вероятност да намеря само циферблат. Даже за стрелките не съм сигурен. Та сигурно така ще си остане. Но за толкова рядък модел, и такъв е приемлив.


Че какво му е по-различното? Голяма работа, 23-камъков ДеЛукс, брандиран като Sekonda.
Разбира се - корпусът. Стоманен.

За съжаление такъв циферблат се среща само в такъв корпус. Размерът е различен. А стоманените корпуси не им се бели хрома, не им се изтърква позлатата, за да има вероятност да намеря само циферблат. Даже за стрелките не съм сигурен. Та сигурно така ще си остане. Но за толкова рядък модел, и такъв е приемлив.
Re: Пoлет / Poljot
Един "Nissim" със 17-камъковия Польот 2409:

Маркировката е странна:

За съжаление този часовник дойде в лот от употребявани часовници и части (включително задни капаци), но корпусът беше без заден капак и се оказа, че нито един не пасна. Търсих и между моите, но също не пасна. Засега монтирах антимагнитен капак от Амфибия, вероятно за постоянно.

А ето и механизма:

Поздрави.


Маркировката е странна:

За съжаление този часовник дойде в лот от употребявани часовници и части (включително задни капаци), но корпусът беше без заден капак и се оказа, че нито един не пасна. Търсих и между моите, но също не пасна. Засега монтирах антимагнитен капак от Амфибия, вероятно за постоянно.

А ето и механизма:

Поздрави.
Re: Пoлет / Poljot
"Полет" ("Poljot") калибър 2209, 23 камъка, позлата 20 микрона. Този модел е с малката каса, 30х38 мм., 16 мм. междулъгово разстояние.
























Фейсбук-група за любители на чешките часовници "Прим" ("Prim")
https://www.facebook.com/groups/587660169722031
https://www.facebook.com/groups/587660169722031
Re: Пoлет / Poljot
Re: Пoлет / Poljot
Re: Пoлет / Poljot
Ама наистина ли нямаме отделна тема за 3017?
Ще трябва тук да го покажа. Sekonda с тахиметрична, но без телеметрична скала. Изключително рядък модел, показва се през няколко години. Да съм виждал не повече от десетина в нета, не е ясно колко още има по колекции. Но за мен е втори
, имах го преди разпродажбата. Направо неверочтно, че още един минава през мен.


Ще трябва тук да го покажа. Sekonda с тахиметрична, но без телеметрична скала. Изключително рядък модел, показва се през няколко години. Да съм виждал не повече от десетина в нета, не е ясно колко още има по колекции. Но за мен е втори







- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6395
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Пoлет / Poljot
Изглежда страхотно. Една скала по малко го отваря повече. Поздравления! И никак дори не е учудващо че пак преминава такъв редкаж през твоята колекция. Явно си изградил сериозни "ловджийски" умения.
Re: Пoлет / Poljot
Продължавам темата отново със стоманени модели.
Вчера дойдоха две бройки. Първият е с 2609:

Вижда се специалната форма на задния капак с "уши". А ето ги и двата с такъв капак:

Същият корпус, но с различен механизъм 2209. Но капакът е без уши, съответно няма и вдлъбнатини в корпуса:

Сега другият нов:

На капака пише "All steel", nо не изглежда стоманен, а хромиран. Капакът му обаче има зъбче, съответстващо на корпуса. Надписът е като на първите модели. Колега ме посъвеъва да взема корпус от автоматичен
, ама там пък няма прорез за зъбчето.

Та сега се чудя как да го проверя. Магнит не го лови, не желая да го стържа. И дали някой изобщо е виждал подобен стоманен, или е от някакъв друг модел?
Вчера дойдоха две бройки. Първият е с 2609:



Вижда се специалната форма на задния капак с "уши". А ето ги и двата с такъв капак:

Същият корпус, но с различен механизъм 2209. Но капакът е без уши, съответно няма и вдлъбнатини в корпуса:



Сега другият нов:



На капака пише "All steel", nо не изглежда стоманен, а хромиран. Капакът му обаче има зъбче, съответстващо на корпуса. Надписът е като на първите модели. Колега ме посъвеъва да взема корпус от автоматичен


Та сега се чудя как да го проверя. Магнит не го лови, не желая да го стържа. И дали някой изобщо е виждал подобен стоманен, или е от някакъв друг модел?
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6395
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Пoлет / Poljot
Страхотни са!
Пусни му една стружка отвътре. Ако не ти, то следващият ще го направи. Нищо страшно не виждам в това.
Пусни му една стружка отвътре. Ако не ти, то следващият ще го направи. Нищо страшно не виждам в това.
Re: Пoлет / Poljot
Претегли касата и сравни с подобна, за която си сигурен ,че е стомана.
По това ,което се вижда от снимките,мисля че е хромирана касата.
Не разбрах съвсем дилемата със зъбчето....Има такава хромирана каса и капак със зъбче(един мой) :


На този пък въпреки ,че е стомана,капакът му (със зъбче) е без all steall


Мисля,че мога да разменя двата капака от моите снимки.
- atanweb
- Moderator
- Reactions:
- Мнения: 6395
- Регистриран: 20 яну 2012 22:02
- Местоположение: Euskirchen, Кюстендил
Re: Пoлет / Poljot
Страхотни са тези стоманени Полети.
Браво на вас!
Аз да питам за претеглянето на касите.
Коя би следвашо да е по тежка?
Стомана: 7850 kg/m3
Мед: 8960 kg/m3
Стоманената ще е малко по лека, но еднородна.
Месинговата ако е еднородна, ще е малко по тежка, но там имаме слой хром който пък съответно е по лек и ще компенсира.
Не знам. Това са само разсъждения.
За разпознаване на каси съм срещал случай само като се сравнява титаниева, със стоманена. Сравнявал съм такава на Амфибия и разликата се хваща.
Също така не сме сигурни дали пълните геометрични размери са еднакви на двете каси които сравняваме.
Възможно е при едната някой от каналите да е по-дълбок, широк, плитък. Резбата за капака също. Надали се правят на едни и същи машини в завода.
Питането ми е с цел да се науча, а не да поставям спънки при търсенето на отговора който и за мен би бил интересен.
Поздрави!
Браво на вас!
Аз да питам за претеглянето на касите.
Коя би следвашо да е по тежка?
Стомана: 7850 kg/m3
Мед: 8960 kg/m3
Стоманената ще е малко по лека, но еднородна.
Месинговата ако е еднородна, ще е малко по тежка, но там имаме слой хром който пък съответно е по лек и ще компенсира.
Не знам. Това са само разсъждения.
За разпознаване на каси съм срещал случай само като се сравнява титаниева, със стоманена. Сравнявал съм такава на Амфибия и разликата се хваща.
Също така не сме сигурни дали пълните геометрични размери са еднакви на двете каси които сравняваме.
Възможно е при едната някой от каналите да е по-дълбок, широк, плитък. Резбата за капака също. Надали се правят на едни и същи машини в завода.
Питането ми е с цел да се науча, а не да поставям спънки при търсенето на отговора който и за мен би бил интересен.
Поздрави!
Re: Пoлет / Poljot
Фейсбук-група за любители на чешките часовници "Прим" ("Prim")
https://www.facebook.com/groups/587660169722031
https://www.facebook.com/groups/587660169722031